Nákupy · 29.4.2023

Nebuďte za burana


1.       Pracovní doba je daná, nesnažte se ji obejít
Jistě, vaše vlastní práce je nadlouho, a když pak potřebujete něco ještě v obchodě, tak je to dost často docela shon. Na druhou stranu, většina řetězců má otevřeno déle než do půl šesté, právě kvůli pracujícím. Proto, prosím, respektujte, že pokud obchod zavírá v devět, tak byste v devět měli už maximálně zamířit k pokladně, ne se ještě procházet mezi regály s tím, že „jenom vteřinku“. Práce asistentů totiž zamčením dveří zdaleka nekončí, musí ještě spočítat kasu, uklidit a připravit všechno na další den.
služba zákazníkům.jpg

2.       Zákazník nemá vždycky pravdu
V obchodech s oděvy se toto pravidlo uplatňuje zejména u reklamací. Mnoho obchodů má politiku, že než se se zákazníky dohadovat, tak jim manažeři raději dají za pravdu, ale nesnažte se toho zneužívat. Máloco je tak nepříjemné, jako stát před ječícím návštěvníkem obchodu a muset čekat, než přijde vedoucí, který a) v lepším případě dotyčnému zopakuje přesně to, co už jste mu řekli vy b) v tom horším s ním bez mrknutí oka souhlasí, a vám poradí pro příště držet ústa a krok. Reklamační řád většiny firem je jasně dohledatelný, a pravidla vrácení jsou jasně uvedená na účtence. Pokladní je nevymysleli, ti je jen musí dodržovat. To platí i o povinnosti zeptat se vás, jestli něco nepotřebujete. Dělat to musí, takže případné odmítnutí by mělo být korektní.

siluety nakupujících žen.jpg
3.       Držte děti zkrátka a zvířata nechte doma
Další noční můrou je banda rozjívených dětí, které si z prodejny dělají křížence pralesa a zábavního parku, doprovázená jedním či více laxními dospělými. Věta „to je v pohodě, miláčku, oni to uklidí, jsou za to placení“ je vrcholem nevychovanosti. Ano, samozřejmě, že to po vás posbírají, ale primární náplň jejich práce to není. Také se pak nerozčilujte, když vám nejsou k dispozici, protože sbírají rozsypané náušnice. Co se zvířat týče, není-li to asistenční pes nebo něco podobného, nechte je doma.